Tautan Fikiran Suhaimi

.

Followers

Monday, February 21, 2011

Pilih Hang Rayau Kampus

Pilihan raya kampus ni dah biasa bagi senior macam aku. Tiap2 tahun ada saja pilihanraya. Aku pun dah berbuih mulut berbicara dan letih tangan menaip pasal pilihanraya tersebut. Macam2 jenis versi ada setiap tahun. Versi merah dan versi oren sudah biasa aku temui.

Bila yang sudah senior ini sudah rasa malas nak mengundi, yang junior jangan pula tiru senior ni. Jadi senior dulu.

Tahun ni permulaan Oren nampak agressif, dengan poster, psywar melalui facebook. Tapi entah kenapa dekat2 pilihanraya aku terima berita sedih. Kat fakulti aku(FKA) pun takde calon Oren. Yang ada hanya jadi calon UMUM. Tu pun junior aku juga.Tak payah la sebut nama.

Bagiku, sesiapa yang tidak mengundi ni golongan tidak bertanggungjawab. Maaflah, jika tak mengundi kamu tak boleh nak marah sesiapa, kritik sesiapa. Kamu takde hak. Sama juga dengan Pilihanraya UMUM Malaysia. Ada orang cakap berdegang2, ini salah itu salah..bila ditanya dah daftar SPR..belum lagi.

Jika xdaftar SPR camana nak mengundi. Bila tak mengundi, kamu takde hak nak pertikai salah kerajaan atau salah pembangkang. Goverment choosed by rakyat k.

Berbalik pilhan raya kampus, ia satu praktis ke pilhanraya umum. Cuma prosesnya lebih kepada "Pilih Hang Rayau Kampus". Mereka akan jadi mata telingan mahasiswa. Dan perlu peka kapada masalah mahasiswa. Dengan itu kena selalu merayau menyelami mahasiswa, masalah serta keinginan.

Aku puji sem lepas dengan MPM yang memangkin langkah Sustainable Campus macam Ku Muhyi dan mereka yang memberi information tentang upgrading Routers WifiUTM. Kena puji juga dengan kepimpinan presiden..M.Zaki.

Apapun kepada bakal2 Hang Rayau Kampus, selamat bekerja dengan baik. Jangan lupa akademik juga.

2 comments:

  1. calon fakulti pn menang tanpa bertanding~~ kebanyakannya adalah dari kelas sy!

    ReplyDelete
  2. A'a..saya kenal sapa..salah seorang pernah jumpa saya bertanya pasal ni dan bantu kempen.

    ReplyDelete

Komen yang baik disini

Pelawat

free counters

Berbisnes

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails