Tautan Fikiran Suhaimi

.

Followers

Thursday, February 10, 2011

Wifi di bilik aku

Bangun pagi gosok gigi terus mandi.
Gelas biru gula 2 sudu teh uncang satu.
Final projek, alam sekitar, analysis struktur
Fikir last2 aku pilih buat nota concrete.(2 bab)

Wifi kat bilik aku ni boleh la tahan strengthnya..owh signal..ok la
Bukan nak hipokrit apa, aku puji juga MpM yang buat kerja dengan elok..signal wifi dah mantap.

Dulu nak masuk alam ghaib kena guna jampi atau baca ayat tertentu, sekarang tekan 'connect' dah berbaloi.
Dulu pakai iblis atau jin, sekarang pakai laptop saja dengan wireless device atau cabel lan.

Ada peningkatan. Dulu terpaksa berulang ke Cict,library atau Fakulti semata tak mahu ketinggalan dunia maya. Kelajuan sekitar 10-50 kB/s dah berbangga tahap gila2. Selepas peristiwa download di library 2 MB/s membuat aku merasa 100 kB/s adalah teruk. 

Kat bilik aku sekarang dah berubah. "wifiUTM" adalah keharusan manakala "wifiUTM2" adalah pilihan. Dua2 signal dari router yang berbeza membantu aku update dengan isu politik semasa, facebook yang sudah semakin bosan, dan blogging yang ada pasang surut.

Kekadang mediafire jadi mangsa, dengan bantuan raja google. semua tidak mustahil. Dari game popular, lagu istimewa, dokumen berharga, software biasa, atau movie tahap OSCAR..semua guna jari untuk dapatkan. EASY

Dengan bantuan IDM crack ,barang free,laju,stable..hidup jadi mudah. Hard disk pun dah merah. Bravo.

Masih slow

Hmm..Ok sikit
Right..this one nice
Sebenarnya ada kala ia mencapai 2 MB/s..tapi tak sempat nak snipping..
Kalau kabel, pernah aku download kat blok L50 sehingga 4 MB/s.


No comments:

Post a Comment

Komen yang baik disini

Pelawat

free counters

Berbisnes

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails