Tautan Fikiran Suhaimi

.

Followers

Sunday, February 27, 2011

Lesbian atau Pengkid

Apa yang aku tahu agaknya pasal ni?

Dulu aku selalu terbaca pasal fenomena yang berlaku dalam masyarakat barat.
Namun sekarang dah jadi fenomena global, kat Malaysia pun ada.

Lesbian ini jenis wanita yang suka pada wanita. Selalunya membawa kepada hubungan cinta dan hubungan intim. Susah nak kenal, melainkan sesama wanita. Kenapa aku tulis ni? Sebab sekarang kita ada satu isu besar..GAY.. jenis lelaki yang suka lelaki..

Pengkid ni sama je dengan lesbian, cuma aku tafsir pengkid ni jenis hubungan istimewa seorang wanita yang bersifat wanita bersama seorang wanita bersifat lelaki atau ringkasnya Tomboy..

Tomboy? Setahu aku jenis yang tidak menjiwai jiwa wanita seluruhnya. Pemakaian, percakapan, gaya pemikiran..xlulus sebagai wanita.

Lesbian ni tidak tetap, jenis yang kecewa dengan cinta lelaki, malah ada jenis terpengaruh. Tomboy ni mungkin semulajadi, namun jika dia menjiwai jiwa wanita sepenuhnya, wanitalah dia akan jadi.

Gay pula satu hal..kat Malaysia ni ada perbicaraan di Mahkamah, tentang tuduhan aktiviti Gay..kepada "Pemimpin Anugerah Tuhan" iaitu Anwar Ibrahim. Kes ini tak perlulah dihurai, korang boleh baca banyak sumber diluar sana. Takut jadi contempt of court.

Dalam berfikir2..Teringat kaum Luth,penduduk Sodom dan Gamorah..yakni Umat Nabi Luth yang terkenal dengan aktiviti sesama jenis. Lihatlah sendiri balasan yang Allah berikan bagi golongan sebegini. Hancur ditimpakan azab.

“Tidak ada siksaan atas mereka melainkan satu teriakan saja; maka tiba-tiba mereka semuanya mati.” (QS. Yaasiin, 36:29)

Wallahuallam

No comments:

Post a Comment

Komen yang baik disini

Pelawat

free counters

Berbisnes

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails