Tautan Fikiran Suhaimi

.

Followers

Saturday, February 13, 2010

Kisah misteri L27...penuh debaran

Takutnya...

Kisah ini baru saja kualami dan tengah mengalaminya..kisah di tempat kediamanku di L27.

hampir saja ku labelkan sebagai "kisah paling seram",harap sesiapa yang mudah lemah semangat, sila cepat-cepat tutup page ini,jangan habiskan..kalau nak habiskan juga, sila pastikan anda baca sambil tutup sebelah mata.

Pukul 12 malam:
Masa ni masih belum tidur, tangan masih kat keyboard laptop..sesekali ada cuba terasa nak online.
Tiba terasa nak pegi tandas,nak gosok gigi, keluar bilik, gelap je suasana kat aras 2 ni, berjalan beberapa lagkah..tiba-tiba terpandang sesuatu..nampak macam sesuatu berkelip-kelip, sungguh aneh.

Dalam diam dan sedikit debaran, teruskan langkah menuju destinasi, iaitu tandas, masa tu gelap, cuba buka lampu..

Click..switch ON

Cerah..ok lampu menyala

Selesai sudah kat tandas..

Berjalan menuju ke bilik..masa nak membelok.....
Perasan sesuatu lagi..benda putih...
benda putih tapi kecil..sungguh aneh..

Selalunya orang kaitkan benda putih dengan lembaga putih,apatah lagi jam dah lebih pukul 12 malam, macam-macam boleh berlaku.

Masa tu dalam otak ni fikir macam-macam.
"Boleh ker malam ni kejadian berlaku?"
"Pelik juga"
"Jangan cakap nak uji aku"
"Apa kata aku cuba malam ni?"

Aneh sungguh...biasanya time ni selalu ada orang, belum tidor..tapi malam ni semua bilik gelap, tiada suara kedengaran.

Ku masuk dalam bilik dan lihat laptopku, dan berfikir tentang apa yang ku lihat tadi..ku masih tak puas hati.

"Cahaya yang berkelip-kelip!!,Thats is the key!!"monolog dalamanku.

Aku buka pintu dan keluar bilik lagi demi melihat benda putih tadi, rupanya ianya masih ada, dalam debaran, ku berjalan dekat sedikit, jaraknya kira-kira  7 meter dariku, berkelip-kelip, seperti sedang mamandangku..sungguh cuak...

Ku bermonolog lagi...

"Aku rasa.....baik aku segera....."

Aku tergesa-gesa ke bilik dan duduk depan laptopku, atas meja ku ada Al-Quran yang ada terjemahan,hadiah dari seseorang.

Sebelum apa-apa..aku baca bismillah..

"Harap-harap boleh"

Aku pegang tetikus, gerakkan pointer ke sambungan network,
Aku perasan something..bukan satu, bukan dua, tapi 3...

Aku rasa ianya ada di sekeliling ku, tapi aku x nampak kewujudannya, maka kat tulisan "wifiUTM" aku connect.
Aku buka mozilla, dan keluar tulisan aneh..
Aku masukkan acid dan password..akhirnya keluar statement yang boleh aku fahami "user ada masa 10 saat sebelum direct ke laman yang ingit dibuka"

Aku tekan adress dan tekan facebook..akhirnya ianya boleh buka...
Alhamdulillah..aku berjaya.

Tamatlah cerita malam itu..



Nota:
Benda putih tadi ialah "router wifiUTM"
Berkelip-kelip sebab ianya ada LED tandanya ia hidup dan berfungsi.
Tiada orang kat blok sebab ini masa cuti mid-sem, semua orang balik kecuali beberapa orang di aras lain.
Cerita ini rekaan semata-mata,tiada kaitan dengan yang hidup atau yag mati.Just nak testing penulisan "horroR" menggunakan sumber yang "tak horror".

Selamat membaca.


Tautan Fikiran

No comments:

Post a Comment

Komen yang baik disini

Pelawat

free counters

Berbisnes

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails