Tautan Fikiran Suhaimi

.

Followers

Tuesday, October 12, 2010

Tak cerdik lagi

Aku terkilan dengar seorang kawan aku.
Bercakap tak pandai nak hormat orang.
Rasa diri macam pandai je. Suka nak kutuk orang...
Common la.. dah besar dah kita ni, jangan buat perangai cam budak2 ok.
Ko nak bercakap begitu ko cari la orang yang sama pemikiran macam ko.

Otak aku ni otak politik, otak engineer, bukan otak budak tadika..
Aku boleh ambil sesuatu yang kecil dan jadikannya besar...
Aku boleh timbulkan masalah kecil untuk jadi besar...
Aku boleh buat sesuatu orang yang boleh buat orang dengki..
Tapi aku tak suka kenakan orang...
Aku tak suka rendah-rendahkan orang..
Aku buat cara aku je.. 

Bila nak bercakap, gunalah cara betul, bukan cara bodoh.
Ko nak buat..ko buat je la.. jangan pertikai orang nak buat...
Malu2..sengih2..last2 ko buat juga apa yang aku buat..

Bagi aku senang, pantang aku bila ada ko nak tunjuk ko bagus.
Cara ko tu macam ko dah full ilmu didada..
Kalau ikut sifat sebenar aku.. orang macam ko aku takkan suka sampai bila2..
Sebenar dari dulu lagi aku dah tau sifat ko sebenar.. tapi sebab xnak timbul masalah
aku keep cool dengan ko.. 

Ko ingat masa ada ko ada masalah dulu, terhengeh2 juga jumpa aku minta tolong, luah perasaan, minta pandangan.. bila ko dah rasa selesa sikit sekarang, ko anggap orang lain cam IQ zero..ko je IQ full..
Peringatan aku..
Sebagai kawan yang cuba fikir secara matang, ko berubahlah jadi matang..
Bila ko nak tunjuk ko hebat..sebenarnya ia mendedahkan kebodohan ko..

*Aku minta maaf pada yang membaca, tapi ini salah satu cara nak lepas geram.

A.Suhaimi A.M
12/10/2010
3.58 am


1 comment:

  1. Aku suka baca blog ko!!
    ok.. larikah dari topik diatas?
    baiklah.. mi, sabar yer.. dalam dunia perantauan perkara ini biasa dijumpai..

    ReplyDelete

Komen yang baik disini

Pelawat

free counters

Berbisnes

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails