Tautan Fikiran Suhaimi

.

Followers

Friday, October 15, 2010

Déjà Vu


Deja Vu..

Itulah yang boleh dikatakan apabila menjawab test tadi.  Padahal keyakinan sebelum menjawab test tadi berada pada tahap 70%. Apabila memasuki soalan pertama, getaran keyakinan semakin berkurang ketahap 50%. Bagaimana itu?

Apa tiba tahap pengiraan As, aku terpaksa stop sebab mendapat nilai yang agak besar.
Kenapa ni? aku mula teringatkan test 1 dahulu yang benar2 perit untuk menjawabnya.
5 minit aku berfikir. Dan logiknya juga jawapan aku. As kamu ialah Foudation, bukanya beam atau tiang. Walaweh. 

Dengan keyakinan aku proceed kepada Shear,normal dan punch. Masa tersebut aku teringatkan 2 hari lepas otakku menghafal jarak dan rumus v serta vc. Ah...! Deja Vu lagi...Aku pejamkan mata recall balik rumus tersebut terutama vc yang berlainan antara normal dan punch..

Mana yang ricih tebuk? Aku dah tinggalkan..hehe.

Soalan 2 aku jawab dengan tunggang langgang. Dengan risiko aku memcari juga moment dan N itu..dan berharap kerja aku dinilai berdasar cara kerja,bukan betul atau salah jawapan.Aku redha. Aku teringat lagi masa menjawab RC 1 tahun lepas, perasaan itu seakan kembali menjelma sekarang.Deja Vu.

Melangkah keluar dewan, hatiku bercampur baur, sugul tidak, gembira pun tidak. Perasaan seperti melepaskan sesuatu yang kamu tidak tahu perlu atau tidak kamu lepaskan. Teringat lagi masa menjawab soalan Survey tahun 1 dahulu. Ah! Kenapa boleh berada dalam kelompok itu?Deja Vu.

A.Suhaimi A.M
15/10/2010
1.30 AM




2 comments:

  1. Owh..cek min
    Deja Vu tu perasaan seakan kita dah alami perasaan itu sebelum ini..

    Kebanyakan kita tak sedar itu deja vu..

    Eh cekmin, bila nak makan2 sekali ni..ajak la hafis dengan lina..dah sapa2 yang kenal..tak lama dah nak kuar utm ni.

    ReplyDelete

Komen yang baik disini

Pelawat

free counters

Berbisnes

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails