Tautan Fikiran Suhaimi

.

Followers

Saturday, October 30, 2010

Kisah x tersusun

Salam..wah...

Lama betul rasanya tak update blog..semua dah berterabur bila berada pada tahun akhir ni. Paling penat bila ambil PAP ni(sebenarnya xsusah mana), tapi jika xbuat awal dan study bahan nota, memang susah. Aku kebetulan sem ni cam tak betul sikit, pengurusan merudum 50%, masa tido shifted setengah hari dan ada masa 2 hari xtido...

Pap wat drainage, tapi aku x design drainage, aku design culvert..masalah berlaku sebab 2 jantina berbeza, pemikiran berbeza, tapi negeri sama, tapi bila bercakap xmacam duduk satu negeri.. Tapi takpe..kerja tetap kerja..Design culvert ni bukan semudah difikir, aku yang tak suka mengfokus pada nota menyebabkan aku tidak beridea konkrit tentang drainage. Apapun as a culvert designer, aku tetap kena tunggu design drainage siap. Masalah kalau komunikasi tidak dirancang dan ditetapkan. Nak guna "aku" jahat sangat, nak guna "saya" baik sangat, nak "i' owh terlalu manja, nak guna "kawe" kan susah cam peliklah. So..berterusanlah tiada komunikasi berkesan(aku masih memikir solusi). So kata ganti nama berada pada seni nada suara...bosan tapi terpaksa ikut.

Aku akui memang xbanyak idea sebab aku tak mengfokus pada nota drainage,tau dah nak discuss. Preparation kelam kabut. Tak bercakap kang jadi anak patung, bercakap pula idea xbgus. Sengsara buat image assination pada diri sendiri. Tapi itu kelemahan yang tak dapat dibendung untuk PAP ni. So kena teruskan. Tapi malam tu aku buat biasa. A man cannot make girls mad.. but girls not care to make a man mad.. tu situasi aku.bukan korang.



So demi culvert tercnta, aku telah mengadap laptop merefer project senioritas, dan mengambil masa 6 ptang sampai 6 pagi just for design with 50% comprehension.. bayangkan satu culvert memerlukan permainan 4 graph dan nilai yang terkeluar dari graf terpakai untuk rumus pula,..just for coefficient..memang meloyakan. Saiz kena ubah jika tidak match antara headwater dengan headwater allow..dan perubahan ini mereferkan diri pada graf lagi..dan lagi dan lagi.. Pendek kata satu culvert kena refer banyak kali.. Masma punya hal.



aku pakai senior punya excell, tapi aku buat box, tapi terguna pipe senior..hampeh la.. Aku study dan design balik dengan 8 malam sampai kul 3 pagi untuk mendesign excel sendiri pakai box culvert(actually aku study excell senior dan edit excell tersebut sesuai dgn versi box culvert...bukan pipe culvert k. Jaen yang datang tanya aku time tu masih belum study apa2..so aku nasihat dia soh gi study luh..

Petang keseokan ada hari 2 last hantar, dari kul 4 sampai 6 aku design kali ketiga kerana keyakinan pemahaman aku pasal reduce level yang aku pertikaikan mana datangnya..
So malam tu kul 7.30 malam sampai 2 pagi aku settlekan pasal drawing semua. So aku tahu biarlah underdog sekalipun asal kerja kita siap ikut perancangan. Yang pasal print tu aku serah pada diorang la.. aku nak muntah.. kelas kul 8 hari Friday pun aku tersungkur di medan jihad tido.



OOOOO...OOOOOOOOOO..jeritan lagi waving flags worldcup aritu

Tutup pasal PAP..nak cerita pasal rasa sangat pelik aku pada suatu pagi aku tidor.. Masa tu hari Kelatan akan lawan Kedah second round kat Stadium Sultan Muhammad Ke-IV, malam sebelum tu takde desperate nak tahu pasal bola, just dengar gitu2 je kat fb...tapi aku bermimpi, Kedah menang 1-0 atas Kelantan..masa mimpi aku sedikit kecewa tapi aku xnak fikir.. Siap aku boleh lihat pula atas kertas lengkap keputusan 1-0 tu..

Malam tu aku xtengok match Ked vs Kel.. just tngok updated status kat Fb member2..rupanya Kelantan ke final dengan 1-0 menang keatas kedah.. Ya Allah..Pelik vs Ajaib, Benar vs Nyata, Tersirat vs Tersurat.. Mungkin kebetulan dan mungkin ada sesuatu yang special.. tapi aku xnak fikir sangat.. aku bukan Sotong Paul yang meramal dengan tengan berjela.. Aku cuma diberi mimpi..Tapi logiknya setiap mimpi aku dari kecil sampai besar akan menunjukkan sesuatu petanda.. Yela..ada orang kata mimpi mainan tido.. tapi tak syok kalau tido takde mimpi tau.

Malam ni pun Kelantan vs Negori.. so aku tetap harap Kelantan menang.. sebab tu aku malas nak tido..takut mimpi kelantan menang. Apapun bagi aku kemenangan kelantan amat penting demi pembangunan bola sepak Malaysia. Aku sedar semangat Assobiyh orang kelantang memang tinggi, cuma jika orang kelantan yang tidak  amalkan assobiyah akan mendapati hidupnya bosan, macam aku sekarang..aku tak amalkan assobiyah di UTM.. assobiyah di Matrik Perlis dulu memang tinggi sehingga kami dilihat kumpulan yang kuat dan bersatu.
Dan Assobiyah ini menarik darah terenganu bersama..serumpun la kiranya..Samo2 make budu..haha

Ngeri tak cerita ni
Sebelum aku nak stop dulu menulis, aku nak kisahkan suatu kisah yang terkisah antara kisah-kisah yang mengisahkan kisah.. Blog...aku saja nak track orang yang masuk blog aku.. tapi ntah bergurau aku kaku dan pelik bila bila buka blog yang menamakan dirinya...babalimited.. aku bukak dan terpampang satu kenyataan..


So..mula2 aku terkejut..ada ke nak main2 dengan kematian. Apa motif sekalipun harap jangan cuba bemain dengan kematian2 ni.. ia perkara pasti. Harap dia sedar ..hmm..lagipun dia tak mention ceo itu siapa..

Last but not least.. Aku sokonng bajet 2011..terutama melibatkan Menara Warisan 100 tingkat.. dan Sokongan tak bebelah bagi untuk Subjek Sejarah diwajibkan 2013.. ramai yang buta sejarah sekarang ni.
Terima kasih

A.Suhaimi A.M
30/10/2010
Pagi buta

No comments:

Post a Comment

Komen yang baik disini

Pelawat

free counters

Berbisnes

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails