Tautan Fikiran Suhaimi

.

Followers

Sunday, January 30, 2011

Hujan Oh Hujan..kenapa engkau turun..Jom nyanyi

Salam

Huahua..Dua tiga hari ini hujan tak henti-henti turun membasahi bumi..UTM.
Adoi..banyak rancangan cancel, takkan mau redah hujan je merempit, nak beli makan
... Teringat masa hujan slow-slow semalam, bangsa katak berpesta, macam-macam gaya...
ko'ko'ko', toing-toing, Wong-Wong...hoho meriah tu..

Ari ni dah sambung lagi hujan, entah bila nak stop..tengok2 langit..sekurang-kurangnya sehari lagi..
Apapun, hujan tetap anugerah tuhan...
Sambil-sambil relax fikir tentang hujan, teringat lagu masa kecil-kecil dulu..
Macam2 versi ada..tapi semuanya ada perkataan..
HUJAN OH HUJAN!
Jom nyanyi!..



Perut oh Perut ..Kenapa engkau sakit?
Macam mana aku tak sakit..
makan nasi mentah..makan nasi mentah..



Nasi oh nasi mengapa engkau mentah?
Macam mana aku tak mentah
Kayu Api basah..Kayu Api basah..



Kayu Oh Kayu..Kenapa engkau basah?
Macam mana aku tak basah..
Hujan timpa ku..Hujan timpa ku..



Hujan Oh Hujan..Kenapa Timpa Kayu?
Macam mana aku tak timpa
Katak panggil aku...Katak panggil aku...



Katak oh Katak kenapa panggil hujan?
Bagaimana aku tak panggil..
Ular nak makan aku..Ular nak makan aku..



Ular Oh Ular kenapa nak makan katak?
Macam mana aku tak makan
Memang makanan aku..Memang makanan aku..


Thank

Terima kasih kepada google dengan sumbangan gambar..

No comments:

Post a Comment

Komen yang baik disini

Pelawat

free counters

Berbisnes

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails