Tautan Fikiran Suhaimi

.

Followers

Saturday, April 2, 2011

APRIL BUKAN FOOLS.

ASSALAM

Nak bagitau 2 minggu ini adalah minggu kesibukan yang melampau lampau.. melebihi kesibukan Perdana Menteri..

Dengan PSM yang perlu disiapkan sebelum 11 haribulan..dimana masa tersebut teknikal paper harus dihantar kepada supervisor Dr. Rozana.. untuk dibuat Proof Read.. Sebelum hantar aku kena proof read dengan English expertise..

Analysis sudah masuk final part..cuma aku kena separate chapter 4 and 5..sebab aku terlebih sudah buat chapter 5 dalam chapter 4. Chapter 4 pun kena buat sikit tambaha untuk HVAC system..dan kira OTTV..kira BEI based on Green Building Index(GBI)(ni paling memeningkan)..

Apapun assignment datang mencurah2 pulak..Construction Project Management(Project), Environmental Management(Video dan report) , Structure Analysis(Staad Pro dan 5 soalan pengiraan)..

StaadPro ni hebat dan mantap..aku guna versi 2007.. mantap seyh..yang penting kena tahu melukis pakai ACAD9 atau boleh juga dalam Staad Pro, sambung node, define material, support, load, then Analyse..
Tata....ni hasil assignemnt 1 dulu.


Ni bila dah 3D Render...
Bila dah siap boleh analysise..boleh check deflection,shear, moment..axial force, displacement,,dan macam2..







Analyse result..





Life is easy...
Tapi nak grad ni banyak kerja.. 
Apapun.. aku cuba habiskan kerja2 tersebut.

No comments:

Post a Comment

Komen yang baik disini

Pelawat

free counters

Berbisnes

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails