Tautan Fikiran Suhaimi

.

Followers

Wednesday, November 16, 2011

PANAS! Ini cara pembantu rumah mandikan anak korang

Salam
 
Kerajaan Indonesia pernah membekukan khidmat membekalkan pembantu rumah kepada Malaysia sekitar 25 Jun 2009, alasannya akibat isu seperti gaji, cuti dan kes-kes penderaan pembantu rumah. Kes penderaan kerap menjadi kontroversi dan mencetuskan demonstrasi dari rakyat indonesia. Kita sebagai jiran terdekat , ditambah kes yang berlaku dalam di Malaysia kadangkala merenggangkan hubungan antara negara Indonesia-Malaysia 

Tapi...
Aku punya pendapat macam ni.

Hal pembantu rumah didera ni memang kita tidak boleh terima dalam norma-norma masyarakat yang berilmu dan berbudaya tinggi seperti Malaysia. Aku setuju sangat jika majikan yang terlibat dihukum mengikut kanun jenayah sedia ada jika terbukti mereka bersalah. Tapi bagaimana jika pembantu rumah itu membuatkan kita naik angin?Kalau disuruh bekerja malas, nak mengular je, bangun lambat, ANAK korang didera pulak.
MAU TAK ANGIN !

video


Tapi jika anda semua tengok video atas ni, AKU SENDIRI RASA NAK PELEMPANG 20 KALI, CUBIT 30 KALI, PULAS TELINGA 40 KALI..pang..pang..pang..

2 comments:

  1. bukan rasa nak lempang..tp rasa nak bunuh jerk..makin takot nk suh org jaga anak kite..better jaga sndiri..

    ReplyDelete
  2. pendek kata jangan diberi muka sangat..nti naik tocang..

    ReplyDelete

Komen yang baik disini

Pelawat

free counters

Berbisnes

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails